Random Video

Cim de la Safor per la Llacuna - Corresendes XRS

2017-10-10 4 Dailymotion

Comencem la nostra ruta des de la partida de la Llacuna, un extens altiplà, a 600 metres sobre el nivell del mar, situat a l'est del Circ de la Safor i al sud de Vilallonga. Abans terra de secà, de producció d'oli, avui zona d'estiueig i esplai. En aquesta zona es troben diversos corrals, on es tancava el ramat, datats en l'època medieval. És molt peculiar la zona de la "Bassa i el Pouet". Eixim a la carretera asfaltada i continuem per la nostra esquerra i a uns metres trobarem una senda la dreta de la carretera, marcada amb unes fites, continuarem per aquesta senda que comença a ascendir entre matoll baix cremat . La senda no és molt evident doncs és difícil de seguir si no és amb l'ajuda del GPS, tan sol podem dir que podem posar-nos com a objectiu l'arribar fins a l'únic pi que es veu en el vessant de la muntanya i que es troba també cremat. Una vegada arribats a l'altura del pi cremat seguirem ascendint sempre fixant-nos en el poc visible traçat de la senda. Poc després arribarem a creuar-nos amb una senda, la Senda del Abrebadero, en la qual podrem veure les marques blanques i grogues del PR-CV 43, on continuarem per la nostra dreta seguint els senyals i començarem a caminar ja al costat de la cresta del Circ de la Safor, al que podrem anar asomant-nos als diversos miradors que anirem trobant en diverses ocasions. Arribarem a un encreuament de sendes on veurem a la nostra esquerra una senda que descendeix i que serà la que seguirem mes vesprada en el nostre retorn. Nosaltres continuarem recte per una senda en la que veurem una senyal blanc i groga de camí equivocat però que de seguida ens portarà a trobar a la nostra esquerra el vèrtex geodèsic del Cim de la Safor. al nord més llunt del Mondúver (en dies molt clars, pot apreciar-se la ciutat de València), i a l'est el Mediterrani, el Montgó i, si bufa la tramontana o el ponent, Eivissa. Després del mosset corresponent tornarem fins a l'encreuament de sendes que van passar abans d'arribar al cim. Una vegada en l'encreuament començarem a descendir per la nostra dreta per una senda ben definida i acompanyats en tot moment pels senyals blancs i grogues del PR. Aquesta senda després d'un bon descens ens portarà a l'encreuament amb una pista forestal on seguirem per la nostra esquerra, a la nostra dreta veurem senyals pintats de camí equivocat. Aquesta pista ens portarà fins a una carretera asfaltada. Si continuàrem per la nostra esquerra per la mateixa carretera arribaríem poc després al lloc on aparquem el nostre cotxe. Nosaltres continuarem per la nostra dreta i en uns 100 metres ens desviarem per una pista a la nostra esquerra, aquesta pista transcorre paral·lela a la Serra de l'Almirall pel seu vessant sud, per a passar després al seu vessant nord i sense abandonar-la ens conduirà fins al final de la nostra ruta d'avui, portant-nos fins a l'encreuament de l'eixida inicial. Distancia : 12km Desnivell : 535 m d+